donderdag 27 november 2008

Reacties van lezers

Ik kan het niet laten om hier een paar reacties van lezers weer te geven die ik vond op Bol.com en Eci.nl

Robyn 30-09-2008

Een vlot geschreven boek met mooie illustraties. Onze zoon van 7 die dol is op geschiedenis vond het prachtig. Het is leuk te merken dat hij in het dagelijks leven nu veel namen herkent en roept: Hé, dat is uit het boek! (Max Havelaar (producten), Antoni van Leeuwenhoek (ziekenhuis), straatnamen, enz.) En ook bij mij is er weer e.e.a. opgefrist... Zeker de moeite van het aanschaffen waard.

ellen 28-09-2008

Prachtig boek, mijn dochters van 7 en 5 vinden het erg mooi en luisteren met aandacht. Vooral de oudste vindt het erg interessant en op het laatste zinnetje bij elk verhaal 'en zo is het echt gebeurd' vraagt ze altijd 'echt waar?'. zo is het verhaal van Anne Frank prachtig beschreven zonder de verschrikkingen, waar kinderen van deze leeftijd niet op zitten te wachten, maar waardoor je toch een goede basis voor de geschiedenis-verhalen kunt leggen

Monique Klosse 11-08-2008

Dit is echt een geweldig voorleesboek voor kinderen over de vaderlandse geschiedenis! Helemaal super. In dit boek begin je bij de steentijd en eindigen we in het nu en wordt zelfs de geboorte van de jongste dochter van Alexander en Maxima genoemd. Je steekt er zelf ook nog weer wat van op. Door de boeiende tekst blijft het ook hangen bij de kinderen. Vorig jaar in de vakantie ben ik ermee begonnen. Mijn dochter was toen negen, voor haar was het af en toe iets te kinderachtig maar ze leest al de boeken van Thea Beckman dus dan kan dat al snel. Maar mijn zoon die toen zes was, vond het heel erg mooi. Nog steeds wil hij graag een verhaal uit dit boek. Het maakt niet uit hoe vaak je hetzelfde voorleest. Het inspireert hem ook in zijn spel of wanneer er iets op tv is over een bepaald onderwerp, dan vindt hij het leuk dat hij iets herkent. Kortom een aanrader!!! Ik heb het al vaak cadeau gedaan het afgelopen jaar.

20 okt 2008, Oss
Een super geweldig boek die elke Nederlander zeker met kinderen in huis zou moeten hebben. Mijn jongste is niet zo`n lezer, maar dit boek las hij in een ruk uit. Volgende boek van Arend van Dam is al in bestelling, we zien er naar uit.

24 sep 2008, Hoofddorp
In een land hier ver vandaan ! Een "must have"
Na de zeer goede ervaring met het boek LANG GELEDEN, deze opvolger meteen aangeschaft. Wederom een aanrader! Mooie tekeningen en smakelijke verhalen, niet te lang maar genoeg om de nieuwsgierigheid van alle kinderen te wekken. In deze virtuele maatschappij spreekt vooral het "ECHTE" de kinderen blijkbaar zeer aan!

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie verhalen.
Hoe gaat dat nieuwe boek heten?

Jelle